Дмитро Козіненко працює у галузі предметного дизайну майже 10 років, його роботи втілюють у життя і вітчизняні, й закордонні виробники, такі як Roche Bobois і Durame. «Задумуючи новий предмет, я намагаюся забути все, що знаю, але водночас бути в потрібному контексті. У цьому балансі є мистецтво предметного дизайну», – каже він.
Розкажіть про вашу освіту. Де ви її здобули?
За фахом я художник-графік, закінчив кримський філіал Української академії друкарства та мав за професією працювати у видавництві, але рано зрозумів, що це не зовсім моє, тож «переключився» на дизайн меблів та інтер’єрів. У відсутності профільної освіти є свої плюси та мінуси, принаймні я відчуваю себе досить вільним і в моєму дизайн-мисленні є багато «повітря». З інститутського минулого в мене залишилося невелике хобі – сучасний живопис (точніше аплікація і колаж), хотілося б мати більше часу на це захопливе заняття.
Чи пам’ятаєте ви свою першу роботу власне як предметного дизайнера? Якою вона була?
Одним із перших спроєктованих мною предметів, які я пам’ятаю, був концепт дерев’яного обіднього стільця (приблизно у 2013 році). Можу тільки сказати, що зараз мені на нього досить потішно дивитися.
Як би ви описали свій стиль у роботі над дизайном предметів?
Якщо постаратися вміститися в одне слово – то, мабуть, «поетичний». Щоразу, задумуючи новий предмет, я намагаюся забути все, що знаю, але водночас бути в потрібному контексті. У цьому балансі є мистецтво предметного дизайну. Я працюю «широкими мазками», намагаюся насамперед знайти загальний образ об’єкта, а потім уже вимальовувати дрібні деталі. Іншими словами, маючи в арсеналі лише кілька букв, я намагаюся розповісти захопливу історію.
Скільки всього робіт і колекцій ви створили за роки роботи та які нагороди отримали?
Точної кількості не знаю. Я ніколи не рахував ні свої роботи, ні нагороди та перемоги в конкурсах. Для мене цікавий насамперед процес творчих пошуків, тому проєктів (як реалізованих, так і концептів) накопичилося чимало. Особисто для мене однією з найбільш значущих є перемога в конкурсі з дизайну Cristalplant Design Contest у 2018 році, організованому спільно з легендарним брендом Falper.
Над якими предметами ви працюєте зараз?
Наразі в мене в роботі не менше восьми нових продуктів, кожен із них на різній стадії опрацювання. Переважно це предмети для перспективного українського бренду Wоо. Також намагаюся знаходити час для власних концептів, «для душі», не прив’язаних до якогось виробника чи ринку загалом.
Чим ви надихаєтеся на роботу, звідки берете ідеї?
Я завжди беру натхнення «зсередини». Ба більше, для мене натхнення – це просто належна концентрація над креативним завданням. Чим глибше та повніше занурюєшся у творчий процес – тим ціннішу ідею можна знайти. Загалом у мене ніколи не було проблем із пошуком ідей, а швидше навпаки, зупинитися на якійсь одній із багатьох. Іноді виникають сумніви: а чи дійсно це найкращий варіант із можливих? Із досвідом приходить відчуття, яке я називаю «дизайн-інтуїцією», яка підказує, що ця річ неодмінно має з’явитися на світ.
Низка ваших проєктів увійшла до першої книги про предметний дизайн в Україні. Скажіть, чому важливі такі проєкти, як видання PRODUCT DESIGN in Ukraine.
Поява PRODUCT DESIGN in Ukraine важлива насамперед тим, що книга розповість великій кількості людей про наявність такого явища, як український дизайн, про те, як важливо розвивати цю галузь у нашій країні та яких успіхів ми вже досягли.
Більш обширне інтерв’ю з Дмитром Козіненко читайте на сайті видання Commercial Property.
Фото: Микита Завілінський, Michel Gibert, Єлєна Еггер.
Візуалізації: Дмитро Козіненко.
- Ці та інші об’єкти предметного дизайну від українських дизайнерів, архітекторів, студій представлені на сторінках книги PRODUCT DESIGN in Ukraine.
- Докладніше про це видання та для замовлення:
- www.interiordesignukraine.com.ua
- +38 (099) 775 47 19