Лятошинський та ми

4 жовтня

4 жовтня «Київська камерата» виступить із тематичною програмою, прозвучать твори сучасних українських композиторів. Але це не все. 

Для багатьох музикантів взірцем та натхненником став Борис Лятошинський — класик української музики XX століття. Саме його Квартетом №4 почнеться концерт, саме йому присвячено Камерну симфонію №3 Володимира Зубицького. Унікальності концерту додадуть три премʼєри — Альтового концерту Олександра Родіна та Скрипкового — Золтана Алмаші. Диригуватиме Кері-Лінн Вілсон, соло на скрипці — Богдана Півненко, Катерина Супрун, альт. Київ Дейлі поговорив з композиторами Олександром Родіним й Золтаном Алмаші та альтисткою Катериною Супрун про майбутній концерт.

Лятошинський та ми

Катерина Супрун

На концерті відбудеться премʼєра альтового концерту Олександра Родіна, розкажи про свої враження від цього твору — про що він для тебе?

— Я давно слідкую за творчістю Олександра Родіна, для мене велика честь грати премʼєру його альтового  концерту.  Концерт складається з 5 частин, кожна частина могла би бути окремим твором, це наче 5- ти серійний фільм, і кожна серія- іншого жанру . Цей твір для мене насичений різними барвами і почуттями, від печалі, самотності до глибокого кохання. Як каже композитор, цей твір був придуманий на океані в Америці, в концерті і про сходи сонця, про заходи, про велич океану. Це все дуже відчувається в драматургії концерту.

Розкажи про свою нагороду — що вона для тебе значить?

— Звання Заслужена Артистка України для мене є ще більше натхненням, щоб працювати і просувати українську культуру, вважаю це своєю місією, і не перший рік намагаюсь докладати всіх зусиль, щоб українська музика звучала не тільки в Україні, а ще й за її межами.

Які часи зараз проживає українська музика, як їх можна описати в музичних термінах?

— Ми зараз на етапі,  коли ми усвідомлюємо наші проблеми і наші надбання, і те як нам з ними бути і жити далі, щоб формувати наше майбутнє. Як музиканти,  ми переосмислюємо нашу спадщину і власну ідентифікацію і проявлення нас у світі. Це дуже цікавий і тернистий шлях, цікаво до чого нас це приведе.

Олександр Родін

Лятошинський та ми

На концерті 4 жовтня відбудеться світова премʼєра альтового концерту — для кого й про кого він написаний?

— Концерт мені надиктував Океан, коли я був в Америці.

В програмі концерту твори Бориса Лятошинського, ваші, Золтана Алмаші, Олександра Козаренка — як ви себе між ними почуваєте?

— Ок:)

Яки часи зараз проживає українська музика, як їх можна описати в музичних термінах?

— Я б назвав це спробою ренесансу. При належній підтримці ренесанс має всі шанси відбутися.

Де можна почути ваші твори до кінця року?

— В великих містах України час від часу звучать. Зараз частіше за кордоном. В Київ Модерн Балеті постійно йдуть вистави на мою музику. Здається, найближче то — «Вій», 21 жовтня. В Київській опері балет йде балет «Аладдін». В одеській — опера «Катерина». 4 і 5 жовтня в Канаді відбудеться прем’єра балету «Леся Українка» на мою музику. Ще плануються концерти у Львові та Одесі, але поки що дат точних не знаю. Також планується прем’єра мого балету «»Соляріс” у львівській опері, але то вже скоріше після нового року.

Лятошинський та ми

Золтан Алмаші

Розкажи про свій твір, світова премʼєра якого відбудеться 4 жовтня — для кого й про що він написаний?

— Скрипковий концерт написаний для Богдани Півненко та Кері-Лінн Вілсон, їм і присвячений. 4 жовтня буде прем’єра цього твору. Про що цей концерт? Відповідь крутиться на поверхні — про Карпати. Перша частина — про Закарпаття. Є в ній щось Бартоківське. Втім, друга частина — це взагалі якийсь Вівальді! Але в середньому епізоді дуже дивне соло контрабаса, яке стилістично дуже відрізняється від усього що є в цьому скрипковому концерті. Це Назар Стець винен. Завдяки тому що він працює в «Камераті», контрабасові соляки як якийсь вірусняк проникають у всі мої твори… Ну а фінал — це про Буковину. Він дуже життєствердний, і — там віртуозна молдавська каденція.

В програмі концерту твори Бориса Лятошинського, Олександра Родіна, Олександра Козаренка — як ти себе між ними почуваєшся?

— Я завжди комфортно почуваюсь в концертній програмі де є геніальні і просто хороші композитори. Коли в програмі є погані композитори, в мене присутній іспанський сором. Але тут програма вері найс. Правда, я ніколи не чув музику Дмитра Гордона. Але я думаю, що вона ок. В Голлівуді поганих авторів не тримають. Втім, на концерті буде момент істини, можуть бути і несподіванки. Є певний спортивний азарт у мене.

Ти став Заслуженим артистом України. Розкажи про цю нагороду,  що вона для тебе значить?

— У зв’язку з нагородою у мене є певне відчуття гіркоти — я мав би її отримати трохи раніше, коли ще жив мій тато. От він би дуже був щасливий від цього факту! Бо він свого часу її не отримав, хоч заслуговував на неї однозначно. Але я неймовірно вдячний Богдані Півненко за те що вона повірила в мене і подала мене на це звання!Нагорода — стимул працювати надалі якісно і безкомпромісно! Хоча, безумовно, я би так працював і без всяких нагород. Найбільша нагорода — це вдячний слухач, або коли тобі щось творчо вдається!

Яки часи зараз проживає українська музика, як їх можна описати в музичних термінах?

— Українська музика зараз відкривається світові, і тут є момент істини. Можемо бачити чого вона вартує насправді. Чи втішна картина? У мене немає однозначної відповіді. Misterioso, lontano. Але – най буде Перемога, і якщо після неї цікавість до української музики випарується, то…Фіг з нею, з тою українською музикою! Хай тільки буде Перемога! Хай якнайшвидше буде Перемога!!

Програма:

  • Борис Лятошинський. Квартет № 4. Сюїта на основі українських народних пісень, ор. 43, авторська версія для струнного оркестру
  • Світова прем`єра — Олександр Родін. Концерт для альта з оркестром
  • Світова прем`єра — Золтан Алмаші. Концерт для скрипки з оркестром
  • Світова прем`єра — Дмитро Гордон-молодший. «Україні — з надією» для скрипки з оркестром
  • Володимир Зубицький. Камерна симфонія № 3 «Пам’яті Бориса Лятошинського»
  • Олександр Козаренко. Sinfonia Estravaganza для струнного оркестру

Квитки тут.

XXXV Міжнародний фестиваль «Kyiv Music Fest–2024»

Національний ансамбль солістів «Київська камерата»
Кері-Лінн Вілсон, диригентка
Богдана Півненко, скрипка
Катерина Супрун, альт

Підтримайте нас, якщо вважаєте, що робота Дейли важлива для вас

Возможно вам также понравится

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *