14, 16 та 21 грудня Kyiv Contemporary Music Days та The Naked Room проведе цикл з трьох концертів, на меті яких є віднайдення нових рамок чи нових можливостей струнних інструментів, їх взаємодії між собою, а також зі слухачем, його сприйняттям та з простором, у якому відбуватиметься звучання. Це – текст команд KCMD та The Naked Room.
Музиканти Андрій Павлов, Ігор Завгородній, Назарій Стець та Орест Смовж виконають твори композиторів, багато з яких є новими не тільки для Києва, але й для команди Kyiv Contemporary Music Days. Декілька класиків – Яніс Ксенакіс, Джон Кейдж, Дьйордь Куртаґ, Теодоре Антоніоу, Лучіано Беріо; активні сучасні фіни – Яакко Куусісто та Яркко Хартікаінен; хеппенінгова японка Мейко Шіомі; дуже різні американці – Ендрю Норман, Томас Меллан, Трістан Хайніке; багатогранний естонець Ерккі-Свен Тююр, сонористично-розповідна турецька композиторка Ділай Доанай. Також українські композитори та виконавці написали короткі музичні фрази спеціально для концерту, серед них – Анна Аркушина, Назарій Стець, Віталій Вишинський, Антоній Баришевський, Олег Безбородько, Олексій Войтенко, Антон Кошелєв, Максим Коломієць, Михайло Чедрик, Ігор Завгородній, Альберт Саприкін та Борис Логінов.
АНДРІЙ ПАВЛОВ. ІГОР ЗАВГОРОДНІЙ
14.12 19:00
Два ідентичні інструменти, що дзеркально доповнюють одне одного, але в той самий час дозволяють кожному створювати відображення іншого.Звучатимуть 34 дуети Лучано Беріо — своєрідна портретна галерея, адже кожен із творів є присвятою, тобто імпульсом до створення кожного дуету є реальні люди, що не присутні в залі. Тут слухач може спостерігати за відображенням певної особистості в сприйнятті композитора, що створюється численними музичними імітаціями у партіях скрипалів.Твори досліджують можливість паралельного існування двох ідентичних інструментів у одному просторі, а сам концертний простір досліджується цілісністю резонансів.
ОРЕСТ СМОВЖ
16.12 19:00
Концерт, у якому задіяний тільки один музикант, але уся програма розвивається у кількох різноспрямованих векторах одночасно, дозволяючи слухачу самостійно вирішити, який з них є основним, а які його доповнюють. Програма не є попередньо оголошеною послідовністю творів, а відкриває можливість спостереження за ротацією музиканта у просторі залу, між лініями розвитку і між самими творами.
Програма:
Дьордь Куртаґ — цикл ескізів і коротких думок «Signs, games and messages»
Сільвестро Ґанассі даль Фонтеґо – фрагменти зразків із «Opera intitulata Fontegara» — першого підручника по музичній орнаментації 1535-го року
Яркко Хартікаінен – «Embodied»
Ендрю Норман – «Sabina»
Мортон Фелдман – «For Aaron Copland»
Теодоре Антоніоу – «Like a phantasy»
Яніс Ксенакіс – «Mikka»
Джон Кейдж – «59 1/2».
Зібрання музичних фраз, що спеціально для концерту написали композиторки та композитори з України, США та Японії: Томас Меллан, Трістан Хайніке, Назарій Стець, Віталій Вишинський, Антоній Баришевський, Лев та Олег Безбородьки, Олексій Войтенко, Антон Кошелєв, Максим Коломієць, Михайло Чедрик, Ігор Завгородній, Альберт Саприкін, Борис Логінов, Мейко Шіомі.
Концертна програма виглядає як великий алеаторичний твір, котрий досліджує можливість поліфонічності паралельних втілень одного інструмента.Концертний простір досліджується з різних ракурсів: від фізичного до сонористичного.
НАЗАРІЙ СТЕЦЬ. ОРЕСТ СМОВЖ.
21.12 19:00
Два полярні інструменти – скрипка та контрабас – взаємодіють, зустрічаючись посередині, та в той же ж час відкривають кожному з них можливість іншої траекторії. Це два інструменти, які віддзеркалюють один одного максимально викривлено.
В програмі буде спроба об’єднання музикантів в одну віртуозну одиницю у творах Яакко Куусісто та Ерккі-Свен Тююра. Сонористичність та емоційна напруга відстані між голосами інструментів у творах Ділай Доанай та Анни Аркушиної, концертна довершеність і парадоксальність у Віталія Вишинського.
Програма концерту:
Яакко Куусісто – «Miniö»;
Анна Аркушина – «Bestattung»;
Ділай Доанай – «Coffee-Reading» acoustic no. 2 (“Roads”);
Віталій Вишинський – «Викривлені проєкції»;
Ерккі-Свен Тююра – «Symbiosis».
Твори досліджують можливості взаємодії двох антиподів.
Концертний простір досліджується протилежністю резонансів.
Усі концерти відбуватимуться о 19:00 у приміщенні партнерів проєкту Naked Room на Рейтарській, 21 — галереї сучасного мистецтва, що представляє художників нашого покоління.
Ваш персональний та особливий слухацький досвід почнеться ще раніше власне входу до зали й не закінчиться з останнім твором: до кожного концерту ми готуємо подкасти, в яких музиканти ділитимуться власними коментарями про музику, що звучатиме, розкриватимуть артистичні та виконавські аспекти та доповнюватимуть усе вищезгадане історичним контекстом, що стане опорою для занурення та сприйняття музики. Знайомство з особистим відображенням музикантів у тому, що вони виконуватимуть, стане прелюдією до самих подій, а після завершення концертної частини кожної з подій ми з вами матимемо можливість продовжити теплоту зустрічі спілкуванням з музикантами за келихом вина у просторі галереї The Naked Room.
КВИТКИ
Кожна з подій розрахована на 50 слухачок та слухачів. Ціну за квиток ви можете встановити самостійно: це не впливатиме на досвід, який ви отримаєте в день концерту. У вартість квитка від 350 грн і вище також входитиме келих вина з бару галереї @Naked Room. Для студентів музичних вишів та пенсіонерів є знижки.
Обрати та придбати квиток можна тут.