Концерти під сиренами

Концерти  під сиренами

Пропри продовження бойових дій внаслідок повномасштабної збройної агресії Росії проти України столична Національна філармонія (як і практично всі культурні інституції Києва) перейшла у своїй концертній діяльності із режиму онлайн в офлайн. 

Колонний зал імені Миколи Лисенка Національної філармонії України знову відкритий для відвідувачів. Звертаємо вашу увагу, що у зв’язку з комендантською годиною початок концертів – о 17.00. Крім того, тимчасово діють кількісні обмеження на проведення масових заходів: зал може бути заповнено не більш як на 150 місць.  

Паралельно із живим виконанням концерти із Колонного залу транслюватимуться онлайн.

Те, що принципово змінилося у житті філармонії (сподіваємось, безповоротно) – це репертуар. Вже із побіжного ознайомлення з концертною афішою до кінця сезону стає зрозуміло: російської музики – ніякої – не буде. Та що там афіша! Навіть портрети російських класиків зі стін познімали. 

Серед актуальних концертних пропозицій філармонії – передусім західноєвропейська класика. Також у програмах дедалі більше української музики, зокрема сучасної. Курс на сучасність, як один із векторів філармонійної діяльності, було взято ще задовго до війни. Але тепер немов розмивається лінія штучного розподілу української музики на «минуле» та «сучасність». Відтак різні етапи національної композиторської школи, будь-то твори XVIII-го століття чи ХХІ-го, сприймаються як єдине ціле. 

Разом із тим, відсутність російського репертуару відкриває значно ширші й різноманітніші міжнародні музичні горизонти. 

На правах анонсу хотілося б акцентувати на двох найближчих концертах.            

22 травня Вадим Борисов (скрипка) разом із Київським камерним оркестром, солістами Іриною Борисовою (скрипка) та Володимиром Литвиненком (гобой) представлять програму «Da Pacem, Domine». Назву концерту дав однойменний твір сучасного естонського композитора, живого класика академічної музики Арво Пярта. «Da Pacem, Domine» було створено на замовлення іспанського диригента Жорді Савалля спеціально для концерту у знак вшанування пам’яті про загиблих під час масштабних терактів у Мадриді у березні 2004 року. В основі тексту – старовинний латинський гімн за мотивами Біблійних віршів: «Da pacem, Domine, in diebus nostris…» – «Дай миру, Господи, у дні нашого життя…». Початковий оригінальний варіант твору написано для чотирьох голосів. Пізніше сам Пярт написав й декілька інших версій, серед них – і для струнного оркестру. Твір щорічно виконується в Іспанії у пам’ять про жертви трагедії. Водночас, по-своєму гіпнотична композиція у дусі пяртівського мінімалізму набула всесвітньої популярності як символічна молитва за мир.    

Програма концерту:

  • Ф.Гласс – «Company»
  • Й.С.Бах – Концерт для скрипки з оркестром BWV 1041
  • Й.С.Бах – Прелюд №12 WTC (версія для струнного оркестру)
  • Й.С.Бах – Концерт для скрипки та гобою з оркестром BWV 1060
  • Х.І.фон Бібер – «Battallia»
  • А.Пярт – «Da Pacem, Domine»

Квитки: https://bit.ly/3L1WYFO

Квитки доступу до онлайн трансляції:
https://bit.ly/3L0gUcp

23 травня із сольним концертом «Орган нон-стоп» виступить заслужена артистка України, солістка Національного будинку органної та камерної музики України Ганна Бубнова (орган).

Гру на органі Ганна Бубнова порівнює з молитвою. Власне, левову частку програми її сольного концерту посідають твори улюбленого композитора артистки Йоганна Себастьяна Баха: практично вся творча спадщина митця – духовна музика – це своєрідне звернення до Господа. Прозвучать також композиції для органу Генріха Персела, Дітріха Букстехуде, а також менш знаного широкому загалу композитора німецького бароко Георга Муффата

Ми почуємо й музичну молитву «Ave Maria» композитора епохи Відродження Якуба Аркадельта в аранжуванні Ференца Ліста.

Родзинкою програми стане твір українського композитора Юрія Шевченка «Київська фантазія», створений ним на тему знаменитої пісні Ігоря Шамо «Києве мій». Композиція присвячена Ганні Бубновій.

Програма концерту:

  • Г. Муффат (1653-1704)  – Toccata secunda для органа до мажор, IGM 29
  • Д. Букстехуде (1637-1707) – Прелюдія і фуга соль мінор
  • Г. Перселл (1659-1695) – Рондо ре мінор із Сюїти до п’єси «Абделазер» (за драмою А. Бен), Z. 570
  • Леся Українка – Fa (Cонет) Читає Олександр Рудько
  • Й. С. Бах (1685-1750)
    – Чотири хоральні прелюдії:
    –“Vater unser im Himmelreich”
    («Отче наш» ), BWV 683
    – “Wenn wir in höchsten Nöten sein”
    («Коли ми будемо у великій
    нужденності»), BWV 641
    – “Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ”
    («Я взиваю до Тебе, Ісусе Христе»), BWV 639
    – “Wer nur den lieben Gott lässt walten”
    («Хто суцільно належить Господові»), BWV 642
  • Й. С. Бах – Фантазія для органа соль мажор , BWV 572
    – Концерт ре мінор (за А. Марчелло), BWV 974:
    І. Andante
    ІІ. Adagio
    ІІІ. Allegro
  • Д. Бортнянський – Соната фа мажор
  • (1751-1825) (перекладення для органа
  • Ганни Бубнової)
  • Ф. Ліст (1811-1886) – Аве Марія
  • (за Я. Аркадельтом)
  • Ю. Шевченко – «Київська фантазія»
  • (1953-2022) (на тему пісні І. Шамо «Києве мій») (твір присвячений виконавиці)

Програму веде – Олександр Рудько

Квитки: https://bit.ly/398rDUQ

Квитки доступу до онлайн трансляції:
https://bit.ly/3w1fZEa 

Текст: Олеся Найдюк

Підтримайте нас, якщо вважаєте, що робота Дейли важлива для вас

Возможно вам также понравится

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *