Скульптури, світлові та медіаінсталяції, твори з кортену та кераміки, з використанням формаліну та живого моху, і не лише – розмаїття, яке відкрила для відвідувачів перша премія у галузі тривимірного мистецтва M17 Sculpture Prize.
Номінанти премії – молоді українські митці, проєкти яких були відібрані міжнародним експертним журі з-поміж 200 конкурсних пропозицій. І сьогодні разом із Центром сучасного мистецтва М17 ми розповімо про номінантів премії, їхні життєві історії і мистецький шлях. Першою у нашому списку стала Анна Тарадіна – мисткиня з Харкова.
Анна Тарадіна народилася у 1998 році в Харківській області. Закінчила Харківську державну академію дизайну і мистецтв, є двічі випускницею «Школи перформансу» у Львові, випускницею харківської «Школи неспрямованих дій», що також про перформанс. На питання, чому вирішила стати на мистецьку стежку, відповідає:
«А я й не вирішувала, я просто була на ній. А як з’явилася можливість з неї зійти – тут я сповна усвідомила, що це правильний шлях, і мені потрібно рухатися саме ним».
Анна займається графікою, скульптурою, інсталяцією, ленд-артом, перформансом. Усі ці практики авторські думка й тіло спрямовують на прояснення просторових відносин.
«Я часто працюю з простором, створюю роботи, які безпосередньо з ним взаємодіють. Для мене це найкращий спосіб вираження. Простір впливає на мої роботи, а мої роботи, зі свого боку, розкривають цей простір».
Творчість Анни – це розповідь від першої особи. Мисткиня не прагне змінити ним соціум. Але бути якомога чеснішою й у цьому дістати істини для себе і тих, хто схоче розділити її відкриття.
«Хочу, аби створене мною просто існувало у цьому світі. Те, що я роблю, є моїм особистим аналізом та діалогом з навколишнім. Я його створюю, а далі воно вже живе своїм життям».
До шорт-листа номінантів і номінанток на здобуття премії M17 Sculpture Prize Анна увійшла з проєктом «Гербарій».
Авторка про концепцію свого проєкту: «Інсталяція створена під час роботи з колекцією Ботанічного саду Харківського національного університету. Це альтернатива гербарію, що збирається науковцями задля вивчення рослин. Робота “Гербарій” – інший спосіб дослідження рослинного світу, пізнання його через форму і тактильність.
Збирання гербарію – це дуже інтимний процес спілкування з природою, той особливий момент, коли людина звертає увагу на природні структури й починає помічати світ, в якому ми перебуваємо постійно. Намагаючись зберегти цю швидкоплинну мить єднання з природою, ми ховаємо її на книжкових полицях».
Коментує експертка Відбіркового журі Премії Маріанна Вагнер: «Естетика інсталяції відсилає уяву до процесів та ситуації в лабораторії. Це може бути гарною відправною точкою для роздумів про скульптуру в міському просторі, так само як і про те, чого саме потребують організми для розвитку.
Перформативні якості твору, його потенціал до утворення зв’язків з інституціями, де він встановлюватиметься (як-от, наприклад, ботанічний сад), змушують прикути погляд до самої ідеї таких взаємозв’язків і до того, як вдасться художниці (і як це вдається художникові взагалі) активізувати дискусії про скульптуру, запустити процеси спілкування».
Роботи з портфоліо: