Кафка з доповненою реальністю

«Голодар»

15, 16, 17 жовтня на Сцені 6 Довженко-Центру відбудуться перші покази танцювальної вистави з доповненою реальністю  P.A.N.TER. 

Доповнена реальність створена на платформі «ALTstage. Крок з екрану» — технології, що дозволяє  використовувати доповнену реальність разом з живими подіями або відеоконтентом. Розробкою технології займалася міжнародна команда, очолена українцями. Як і P.A.N.TER — це спільний проект Платформи сучасного танцю (Україна) та Post Theater (Німеччина). Навіть театральну програмку зробили з доповненою реальністю.

Ідейною основою спектаклю стало оповідання «Голодар» Франца Кафки. У ньому письменник розповідає історію старого циркача, чиїм фірмовим трюком було довге і виснажливе голодування, однак голодар зазнає фіаско поруч із новим атракціоном — блискучою молодою пантерою. Творці вистави порівнюють цю пантеру з опціями віртуальної і доповненої реальності, а самого голодаря — із митцем до ери інформаційних технологій. Свою позицію щодо такого протистояння автори зашифрували у назві вистави: P.A.N.TER — Performing Arts Never Terminate/ Перформативні мистецтва ніколи не закінчуються. 

Драматург вистави Макс Шумахер (Post Theater, Німеччина) проводить паралель між стосунками голодаря та пантери і різницею поколінь у сучасному світі. «Раніше багато молодих людей мріяли про артистичну кар’єру, прагнули стати тими, хто живе і творить поза звичними соціальними рамками. Сьогодні це змінилось, їхні мрії — успішні стартапи і технологічні прориви. Зараз IT-спільнота представляє новий тип креативного класу», — розповідає Макс. На думку драматурга, завдяки знанням у специфічних галузях, обізнаності у світових трендах, мобільності та схильності до інновацій, ці люди стають новим взірцем альтернативного способу життя. Саме про них розповідатиме мультимедійний проект P.A.N.TER.

Ще одним матеріалом для вистави стала серія інтерв‘ю з митцями (актори, танцівники, хореографи) та представниками IT-сфери (програмісти, геймдизайнери тощо), які записала команда проекту. Шукаючи зв‘язки між інформаційними технологіями та мистецтвом, команда опитала 33-х респондентів і включила цей документальний матеріал у постановку. 

Мультимедійна вистава P.A.N.TER створена на платформі «ALTstage. Крок з екрану» — новій технології, розробленій в рамках попереднього спільного проекту Платформи сучасного танцю та Post Theater навесні 2021 року. Спільно з IT-компанією WeAR Studio команда розробила інструмент для сценічних практик, що дозволяє синхронізувати різні медіа: відеопроекція, живі виконавці й живий план, доповнена реальність —   все це взаємодіє у часі й просторі вистави. Крім того, у доповненій реальності ALTstage використовуються не анімовані цифрові моделі, а відео справжніх танцівників. На сьогоднішній день ця технологія є унікальною для театральних практик — України, і світу.

«Влітку 2021-го нам вдалося вивести живого виконавця у доповнену реальність — танцівник зробив той самий крок з екрану. Це можна побачити у чотирьох перформансах на сайті altstage.com.ua. Кожен з них триває 7 хвилин — цього цілком достатньо в рамках розробки прототипу технології і демонстрації її можливостей. У виставі ж P.A.N.TER ми будемо використовувати всі опції “на повну”», — говорить менеджер проектів ALTstage та P.A.N.TER Олександр Маншилін.

Співавтор P.A.N.TER, медіа-художник Микита Худяков розповідає детальніше про процес створення віртуальних об’єктів: «Для втілення alter ego Голодаря у цифровому світі ми використали технологію фотограмметрії — відсканували одного з перформерів та відтворили його в якості 3D-моделі. Далі ми трансформували його візуальний образ, комбінуючи матеріал відеозйомки з комп’ютерною графікою. Так виникає візуальний ряд, що є мультимедійною метафору змін у сприйнятті…».

Познайомитись із тим, як працює доповнена реальність ALTstage глядачі зможуть ще до початку показу за допомогою своїх смартфонів: навівши камери на порожню сцену, вони побачать AR-програмку та alter ego танцівників. «Якщо у Станіславського театр починався з гардеробу, то у ALTstage — з доповненої реальності» — жартує Олександр Маншилін.

Для комфортного перегляду P.A.N.TER вам варто взяти із собою планшет або смартфон із такими технічними характеристиками:

  • iPhone7 або новіший
  • смартфон на Android 8 або новіший

Переконайтесь, що ваш смартфон: 

  • заряджений не менше ніж на 80%; 
  • має достатньо вільної пам’яті, принаймні 1,5 – 2 ГБ.

Якщо ж у вас немає можливості взяти на показ відповідний гаджет, організатори забезпечать вам можливість перегляду в інший спосіб. 

Команда проекту: 

  • Автор ідеї, драматург — Макс Шумахер 
  • Медіа-художники — Світлана Житня та Микита Худяков
  • Хореографи — Олександра Литвин та Олена Чучко
  • Музика — електроакустичний імпровізаційний ансамбль “Niebiezdny_Drokon”
  • Перформери — Анастасія Біляєва, Ірина Клименко, Ігор Курінний, Міланія Медведєва,  Артем Присяжнюк, Галина Щупак.
  • Менеджери проєкту — Антон Овчінніков та Олександр Маншилін

Ресурси проєкту:

Проект P.A.N.TER реалізовано в межах програми «Інноваційний культурний продукт» Українського культурного фонду.

Довідка: 

«ALTstage: Крок з екрану» — унікальна технологія використання доповненої реальності разом з живими подіями або відеоконтентом. Її створює міжнародна команда на чолі з українцями. Унікальність ALTstage у синхронізації в часі та просторі різних цифрових реальностей, відображенні волюметричного (об’ємного) відео реальних людей, і стисканні об’ємного відео до розмірів, які можуть відтворюватися смартфонами. Структурно ALTstage складається з мобільного застосунку та веб-сайту, який доступний двома мовами. ALTstage має два типу перегляду live (у глядацькій залі), home (вдома). Розробкою проекту займається міжнародна команда на чолі з українцями: митці — українська Асоціація Платформа Сучасного Танцю та німецький Post Theater — спільно з IT-компанією WeAR Studio. Інвесторами також є мистецькі інституції — House of Europe (програма Європейського Союзу) та Український культурний фонд (УКФ).

Підтримайте нас, якщо вважаєте, що робота Дейли важлива для вас

Возможно вам также понравится

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *