Style + системнiсть

Style + системнiсть

Руслана Мороз є засновником та артдиректором київської мережі преміальних салонів краси Kika-style, редактором KikaBook, президентом Haute Coiffure Francaise Ukraine (українська секція закритого міжнародного клубу високого перукарського мистецтва, розташованого в Парижі). 

Вона заснувала бренд Kika-style у 1998 році, за цей час він отримав міжнародне ім’я. Так, він увійшов до 37-ми найкращих салонів світу (Red Book, White Book Estetica Design Award 09), став членом Haute Coiffure Francaise, Intercoiffure Mondial, лауреатом Chevalerie Award (Париж, 2010), Visionary Award (Лондон, 2012), The International Beauty Stylist Awards 16-17 (Париж). Kika-style був партнером показів Ukrainian Fashion Week та Mercedes-Benz Kiev Fashion Days. Стилісти салонів створювали зачіски та макіяж для таких модних будинків, як Zuhair Murad, Louis Vuitton, La Perla, David Koma, Charlie Le Mindu тощо. 

Хто ви за освітою? 

У мене декілька освіт. Перша – педагогічна, потім я отримала кваліфікацію перукаря. Через деякий час, відкриваючи свій бізнес, я здобула вищу освіту за фахом менеджмент. Пізніше я проходила різноманітні стажування, навчалася за кордоном як перукар-стиліст. 

Як проходили всі етапи відкриття Kika-style назва, перший салон, перші клієнти?

Я працювала перукарем і наприкінці 1990-их відкрити свій салон було нелегко, але не так ризиковано, як зараз, тому що у професіоналів на той час конкуренції майже не було. Багато хто працював у квартирах, але це не та ідея, яку я підтримую, бо вона, на мою думку, йде паралельно з деградацією. Мене запросили працювати директором нового салону, та після цього досвіду зрозуміла, що якщо я взяла відповідальність за певну групу людей на тому місці, то вдало робитиму це й у своєму бізнесі. На відкриття свого закладу пішло досить багато часу. Я працювала в салоні самостійно як перкурар зі своїми напрацьованими клієнтами. Проте згодом я взяла декілька учнів і так вийшло, що до мене приєдналися досить вагомі на ринку майстри. Це був колектив людей-однодумців. Деякі з перших співробітників працюють у нас й досі – 22 роки.

Kika-style

На початковому етапі створення салону мене дуже підтримував мій чоловік. Назву ми також вигадали разом. Напередодні ми дивилися фільм «Кіка» іспанського режисера Педро Альмодовара, і за основу назви салону взяли звідти жіноче ім’я. Для того, аби це було пов’язане з профілем, ми також використали англійське слово style – так і утворилася Kika-style. За оцінкою багатьох фахівців із бренд-менеджменту та дизайну це ім’я дуже вдале, хоча виникло воно за п’ять хвилин нашого спілкування з чоловіком.

Ви одразу задумували салони як преміальні?

На той час поняття салону краси як такого в Україні практично не було. Проте син партнера мого чоловіка влаштував мені невеличку екскурсію закладами краси Лондона. За два дні він показав мені всі відомі салони Лондона; ми навіть заїхали в клуб, який на той час відвідувала принцеса Діана. 

Kika-style

Звісно, такі відмінні якості, які Kika-style має наразі, на той час я втілити не могла, проте базові принципи, які я, можливо, поверхнево сприйняла – реалізувала, і ми отримали непоганий проєкт, що трансформувався за роки. Після перших п’яти років функціонування він здобув нове обличчя і я зрозуміла, що хочу сконцентруватися на обслуговуванні успішних людей. 

Як розвиток бізнесу змінював вас і ваше уявлення про красу?

Коли я починала свою роботу, то думала, що роблю все професійно. Тільки за п’ять років я зрозуміла, що у багатьох аспектах це не так. Варто зазначити, що вища освіта з фаху менеджмент мені абсолютно не допомогла. Я хотіла її отримати, щоб ефективно управляти бізнесом, але зрозуміла, що цей шлях був для мене помилковим, оскільки на той час в Україні не було фахівців, які могли викладати цю справу з потрібним мені акцентом на такий бізнес, як салони краси. Потім я побувала на семінарі одного французького спікера, який давав лекції на тему управління підприємствами краси й у мене утворилося зовсім нове уявлення про цей бізнес. Згодом я проходила інтенсивні курси, які дали мені поняття системності, на яке я поклала свій бізнес. 

Які ваші критерії відбору співробітників?

Майстерність. Попереду майстерності – інтелект. Також для мене дуже важливою є інтелігентність робітників, оскільки салон має давати сервіс вищого рівня й ця частина людської особистості може стати базою для того, щоб відповідати потребам вибагливих клієнтів. 

Чим концепція Kika-style вирізняється серед конкурентів?

Нас вирізняє те, що Kika-style – це одночасно поєднання моносалону й мережі. Мережі – тому що в нас не один салон, а моносалону – тому що кожен із закладів являє собою авторську одиницю. Однак варто зазначити, що я не претендую на мережу. Наш салон – це об’єднання творчих людей, де є умови для їхнього натхнення, розвитку. Останній полягає в нашій відкритості до трендів. Рівень майстрів салону Kika-style дає змогу оцінювати та впроваджувати новинки ринку. 

Style + системнiсть

Що робить салон прибутковим і популярним?

Увага до людей і відчуття, що клієнтом зацікавлені та, насамперед, налаштовані на те, щоб йому було добре після відвідування салону. 

Які уроки локдаун підніс вашому бізнесу. Як ви його пережили?

Локдаун став для мене дуже дорогим відпочинком. Займаючись бізнесом, я ніколи не мала вихідних. Оскільки я володію всією важливою інформацією, найшвидший шлях у співробітників отримати відповідь на складне питання – зателефонувати мені, тому я в роботі цілодобово. А от у період локдауну мене майже не турбували, оскільки наші салони краси не працювали. Звісно, ми намагалися полегшити складну ситуацію для бізнесу, надсилаючи певні продукти нашим клієнтам, а також допомагали їм у питаннях краси заочно.

Текст: Марина Паралюш

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *