FEELING Олександра Богомаза

Олександр Богомаз

2-го лютого в київській галереї Триптих Арт молодий художник Олександр Богомаз представив живописну серію FEELING. Художник демонструє емоції людини, використовуючи для цього колір як основний інструмент. Відчути виставку можна до 15-го лютого. 

У проекті FEELING Олександр Богомаз намагався передати різноманіття почуттів, які в свою чергу викликають ті чи інші емоції. Художник створює узагальнені образи, наближаючи їх до знака того чи іншого почуття. Примітно, що більшість почуттів, які втілює художник несуть негативне забарвлення та підкреслено контрастні, або ж пройняті сіро-синьою меланхолією.

Експозицію складають виконані акрилом на папері живописні твори, що відтворюють узагальнено та викривлено людське обличчя в певному емоційному стані. Для художника є принциповим не відтворення портретних рис, а загострення на почуттях, знайомих  кожному. Для створення робіт художник використав скупий арсенал засобів для максимальної виразності зображеного.

На контрастному яскравому тлі художник сірими відтінками формує схематичне втілення гніву, незадоволення, суму тощо. Таким чином відчуття людини показано не тільки фігуративним їх зображенням, а й контрастними кольоровими поєднаннями. Сірий абрис облич забарвлюється, поглинаючи в себе яскраві плями тла, наче людина, на яку впливають зовнішні обставини. Цікаво, що кольорові поєднання є як вкрай контрастними: помаранчевий та блакитний, так і присутні зближені до прикладу синьо-зелені тони. Художник працює як колорист, який досліджує поведінку кольору в сусідстві з іншими, та ефект, який контрастні поєднання здійснюють на глядача. 

Образи відчуттів створені у вільній експресивній манері, живописність якої конкурує із графічністю. Деформовані лики художник створює насиченим мазком, проте деякі ділянки кольорового шару продряпані кінчиком пензлика, подекуди проглядається графітний олівець – усе це надає творам графічного звучання та певної незавершеності. Підхід цілеспрямованої деструкції зображень облич знаходить аналог в серії портретних живописних творів Френсиса Бекона, при створенні яких англійський художник-експресіоніст прагнув передати емоційну напругу, нівелюючи портретні риси зображуваного. 

Створення умовного зображення локальними кольорами перетинається із прийомами первісного мистецтва, яке було частиною давніх культових обрядів. В одній із робіт великого формату стилізовано зображено низку людських голів, розміщених на площині листа – наче кам’яні ідоли. Така аналогія невипадкова, оскільки подібно первісним «художникам» Олександр Богомаз працює з підсвідомим, викликаючи особистісні переживання у глядача із залученням мінімальних зображальних засобів.

Текст:  Анастасія Олексій

  • Де: Галерея «ТриптихАрт», вул. Десятинна, 13.
  • Коли: 2–15 лютого; 11:00–18:00.


Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *