15-го серпня в Центрі сучасного мистецтва «Білий світ» відкрився виставковий проект художника, що живе та працює в Харкові, Вадима Петрова.
Виставка «Примхи свободи» представляє твори написані впродовж більш ніж 20-ти років, в яких художник через власний життєвий досвід осмислює співвідношення особистої свободи із оточуючим світом. Виставку можна відвідати до 3-го вересня.
В анотації до експозиції зазначено, що до створення серії робіт, присвячених свободі та її проявах, Вадима Петрова наштовхнула випадкова знахідка архіву невідомого бюрократа із казенного заводу. Для того, аби зрозуміти посилання, які робить автор на полотнах, варто звернути увагу на зацікавлення художником постаттю письменника Миколи Гоголя. Цікаво, що таким чином художник співставив образи бюрократа, що працював на заводі в 30-60-х роках ХХ ст. із образом Акакія Акакійовича з повісті «Шинель», написаної Гоголем у середині ХІХ ст. Митець відмічає особливу внутрішню свободу головного героя, незважаючи на повну нікчемність його натури. Приватні записки невідомого радянського службовця знайшли відгук в особистому досвіді майстра та втілились у живописних творах, які наче розкадровки до кінофільму фіксують буденні та водночас казкові ситуації.
У циклі творів прослідковується звернення до народного малярства, що проявилось як у застосуванні спрощеної декоративної композиції, так і в прямому запозиченні образів із традиційної домашньої картини. Загалом, як відзначає Вадим Петров, у представленій серї робіт відобразилось його розуміння мистецтва, що є плодом багаторічної художньої практики. Автор здійснює пошук композицій не тільки у народному мистецтві, а й запозичує образи із масової культури, а також вводить зображення навчальних гіпсів. Використання зліпків частин обличчя,стопи, анатомічної голови є повсюдним у творах Вадима Петрова, можливо, тому що, гіпси є незмінними атрибутами навчання молодого художника та супроводжують його подальшу мистецьку практику. За допомогою набору інструментів, взятих із різних художніх систем, майстер, наче в академічній постановці вибудовує загальну лінію розповіді циклу.
Живописна манера Вадима Петрова, як уже було згадано, тяжіє до спрощених кольорових відношень. Художник використовує фарби земляної природи жовті, червоні вохри та умбру, вибірково вводячи локальні плями чистих спектральних кольорів. Таким чином, у власній творчості митець синтезує традиційну академічну манеру, декоративність та навіть здобутки американського поп-арту.
Щодо сюжетів, які представлені на виставці, то ці буденні ситуації у вагоні потяга, в майстерні художника, в перукарні є особисто пережитим досвідом художника, тим не менш кожен може уявити себе частиною його живописних творів. Цікавим для аналізу є триптих «Космополітен»(2010), до якого увійшли «Пейзаж з баштою», «Числа» та, власне, «Космополітен». Художник розігрує на трьох полотнах три звичайні ситуації із мандрівки потягом. Наче режисер, автор показує глядачу події, що відбуваються надворі вокзальної станції, у вестибюлі станції та у вагоні поїзду. Увагу художник зупиняє на модному журналі, що лежить на столику плацкартного вагону. Цей об‘єкт Вадим Петров обрав для більш детального дослідження, використавши задля цього форму поліптиху («Космополітен», 2011). На чотирьох полотнах, які утворюють ритмічну композицію, зображено обкладинку глянцевого журналу, яка слугує підставкою то для курки гриль,то для сірників, для пляшки зі склянкою, або ж для апельсина.Таким чином художник досягнув кінематографічного ефекту шляхом акцентування уваги на окремому елементі загальної композиції триптиху.
Текст: Анастасія Олексій
- Де: ЦСМ «Білий світ», вул. Пушкінська, 21а
- Коли: експозиція триватиме до 3 вересня; вт-нд – 11:00-19:00; пн – вихідний.