ТОП-7 подій Київ Музик Фест-2021

Київ Музик Фест-2021

З 24 вересня до 2 жовтня у Києві відбудеться найстарший фестиваль сучасної академічної музики Київ Музик Фест, який вже 32 роки об’єднує твори найкращих українських композиторів у виконанні провідних солістів, симфонічних, камерних та хорових колективів.

Вкласти десятиденний фестиваль української академічної музики в сім обраних подій видавалося неможливим, тож, врешті-решт, ТОП-7, склався переважно з того, про що як мінімум варто знати, а як максимум — чути наживо через їх культурну значущість в сучасній музиці. Звісно, прояви сучасного культурного дискурсу в сфері українського академу не обмежуються обраними сімома подіями (оскільки весь фестиваль в цілому присвячений сучасній академічній музиці), однак визначений «рейтинг» допомагає вловити та пояснити певні тренди, з якими може зіштовхнутися (і скоріш за все зіштовхнеться) відвідувач Київ Музик Фесту в 2021 році.

Отже, міні-гайд подіями, які не можна пропустити:

1. Концерт Любові Титаренко

27 вересня відобразить одну з найперспективніших тенденцій сучасної академічної музики: гармонійне поєднання модерну і традиції. «Клавесин і сучасна музика» — це безконфліктний, в чомусь навіть сократівський діалог між глобалістичним постмистецтвом та західноєвропейською класикою. Видатна виконавиця старовинної барочної музики (за яку Титаренко неоднократно отримувала міжнародні конкурсні премії) покаже, як саме старовинний європейський інструмент звучить в партитурах сучасних українських (та західних) академічних композиторів. Синтетичний підхід до творчості, поєднання мистецьких традицій з музичними нововведеннями, та розмірковування над життєвою долею старовинних мистецьких практик в сучасності — ці мотиви являються основними тематичними характеристиками концерту. / о 16:00; Будинок звукозапису Українського радіо

2. Sed Contra Ensemble feat. Duo Sonoro 

… вже через два дні після попередньої події продемонструє, на що здатний сучасний авангард в жанрі скрипково-фортепіанного дуету. Художній керівник ансамблю, Андрій Мерхель, вкотре занурився в самісінькі глибини західноєвропейського академічного андерграунду, щоб сформувати якнайпікантнішу концертну програму.

Як і будь-який жанр з вже пройденим етапом всесвітньої популярності, — панк, рок, електроніка, блек метал, — академічна музика в ХХІ столітті складається з невеликих осередків різноманітних музичних культурних традицій, в межах яких певні композитори стають великими… але лише в вузькому колі обізнаних в елітарному мистецтві людей. Авангард же, як один з найбільш радикальних та найменш популярних жанрів академічної музики, взагалі відходить «в тінь історії», де, власне, поруч з музикою Саті, він і бажає лишитися: ембієнтним напівпрозорим вайбом меблевої музики…

Тим більш цінною та сміливою з цієї точки зору видається спроба Мерхеля узагальнити та — не побоюся цього слова, — пропіарити маловідомі, раритетні твори сучасної західноєвропейської музики. Слід розуміти, що раритетність тут дорівнює їх елітарності, себто — відомості у певних (але, вочевидь, не глобальних) масштабах, бо деякі з цих «раритетів» є дуже поважаними у національних масштабах — наприклад, естонський класик Ерккі-Свен Тюйра. Деякі, наприклад, австрійський композитор Петер Аблінгер, настільки залюбки експериментують з нойзом ніж з сучасним академом, що надовгом лишаються відомими лише вузьким прошарком перетину двох вищеназваних аудиторій…

Сходити на концерт Sed Contra Ensemble feat. Duo Sonoro — справа настільки ж цікава, наскільки й відповідальна. Можливо, сьогочасна музична революція з висоти років буде видаватися ренесансом авангардних експериментів ХХ років, тому варто зайнятися збором спогадів вже сьогодні! / 29 вересня, о 17:00; Будинок звукозапису Українського радіо

3. «Jazz Kolo». Джазове прочитання української класики

Ще одна напрочуд цікава тенденція сучасного українського академу — кросс-культурна інтеграція з джазом. Афро-американська музична традиція, незважаючи на своєрідний географічний та історичний бар’єр, все міцніше і міцніше товаришує з природною українською мелодійністю.

Причин тому — вдосталь! Народна пісенність українського народу достатньо чутлива та щира, щоб провести паралель між посткріпацькою та постколоніальними культурами, а ліричні партії настільки ж повні болю, наскільки й радощів, тож часто нагадують тексти негритянських виконавців жанру «соул». Концептуально і музично, дві народні музичні традиції мають безліч спільних рис, поєднання яких ви зможете почути 30 вересня. / 30 вересня, о 21:00; Будинок звукозапису Українського радіо

4. Ювілейний вечір Муніципального камерного хору «Київ» (з нагоди 30-річчя колективу та 60-річчя його керівника Миколи Гобдича) 

Важливий, хоча і недостатньо очевидний, тренд сучасної культури, який репрезентує «Київ», складається з розвитку національних, традиційних форм мистецтва, в нашому випадку — хорового. На концерті ви почуєте твори Станковича, Польової, Гаврилець, Степурка, Сильвестрова, Скорика та Грицишина, що є достатньо еклектичним міксом радянської та української школи хорової музики.

«Стара» школа хорової гармонії, що існувала в перехідний історичний період, де соцреалізм змінювався жанровим хаосом та жанровою різноманітністю, стрічає нову, емансиповану версію українського хору, де радикальний авангардизм суміщається з не менш радикальним використанням традиційних народних мотивів – все далі і далі від далеких 90-х, коли і був заснований муніципальний камерний хор «Київ»… / 29 вересня, о 19:00; Национальная филармония Украины

5. Київська камерата запрошує

…запам’ятається вам камерними творами сучасних українських композиторів, що продемонструють, як саме постмодерна українська музика, навіть авангардного спрямування, стає класикою — прямо на ваших очах.

Також в концерті буде представлений твір американського композитора українського походження, Еріка Івейзена, що активно відносить себе до неоромантиків, бо вважає, що «епоха експериментування відійшла в минуле», тож подія обіцяє бути напрочуд різножанровою. / 1 жовтня, о 16:00; Будинок звукозапису Українського радіо

6. Фантазійна поема. Камерний ансамбль «Київські солісти»

Того ж дня концерт будуть грати і «Київські солісти». В програмі — твори Щербакова, Мануляка, Кузнецова, Решетілова, Барсова, Леонтьєва та ін. — тобто, навіть зі спрощеного списку можна побачити, що компанія зібралася водночас велика та різноманітна, або, як кажуть на Заході, диверсивна (що в руслі сучасної суспільно-політичної орієнтації означає тотальне (вікове, расове, національне) різноманіття учасників як творчих, так і будь-яких інших суспільних процесів).

Різні покоління, різні теми та різні жанри. Кожному є що сказати на ниві камерної музики, кожному — своєю музичною мовою, а один з провідних столичних камерних оркестрів — «Київські солісти» — допоможе українським талантам прозвучати на широкий загал. / 1 жовтня, о 19:00; Будинок звукозапису Українського радіо

7. Згадуючи Івана Карабиця

Цього року пам’ять українського класика буде вшановувати ціла плеяда українських виконавців. Віолончелісти, альтисти, вокалісти, кларнетисти, контрабасисти та піаністи зобразять своєю музичною майстерністю лірично-камерну спадщину людини, чиїй ініціативності та наполегливості ми можемо завдячувати існуваню Київ Музик Феста в принципі. Другого жовтня, в передостанній день проведення КМФ-2021, в стінах концертного залу консерваторії  прозвучать різноманітні твори видатного українського диригента, композитора та музично-суспільного діяча — Івана Карабиця. / 2 жовтня, о 16:00; Національна музична академія України імені П.І. Чайковського

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *