Схоже на слобожанський базарчик

ТНМК

«Концепція — це маркетинг. Коли музиканти розповідають про якусь наскрізну ідею своєї платівки, вони тобі її продають», —  каже Олександр Сидоренко, він же Фоззі з  «Танка на майдані Конґо». 

«Це зараз я перші роки гурту називаю «село і люди», але тоді, в 1990-х, ми над цим не замислювалися. Видавали на люди все, що з нас перло — трішки власної контрабандистської біографії, стьоб над першими кроками українського шоу-бізнесу, запозичення з капусників».  

6 грудня в київському тисячнику Bel Etage Music Hall «Танки»  відзначать 21-річчя дебютного альбому «Зроби мені хіп-хоп». 

Вперше за 15 років на одній сцені виступить класичне тріо фронтменів ТНМК. До Фоззі, і Фагота, Олега Михайлюти, приєднається Едуард «Діля» Приступа. 

Перше, що запитав напередодні у Фозза, чому вирішили відзначити саму таку кількість років першої платівки. 

— Альбом  «Зроби мені хіп-хоп» вийшов у грудні 1998-го, — розповідає музикант. — Минулої зими випускали свою нову студійну роботу «7», тому не вдалося по-справжньому відзначити ювілей. Вирішили відсвяткувати 21-річчя — вік зрілості першого диску. Не чекати ж чверть століття з часу виходу.

Наступне питання про появу в Харкові середини 1990-х україномовного репу.  

— Ми спочатку російськомовні були. Якось у Луцьку нас запитали, чи не хочемо спробувати писати державною мовою. Посміялися. Справжнім поштовхом був фестиваль «Червона Рута». Його 1997-го приймав Харків. Перед цим проходив у Севастополі. Умовою участі було — три пісні українською. На вечірці каналу Privat-TV почули, як актор Ігор  Арнаутов  зриває овації виконанням якоїсь дуже смачної і смішної пісні про чуваків, що ходили вулицею і били пики. То була «Банана» Віталія Бадла. 

Зробили свою версію. Тобто один трек для «Рути» був готовий. 

Нашу програму «RAP-Обойма» на УТ-2 саме тоді закрили, час і натхнення з’явилися. Сіли вигадувати решту пісень. Треба визнати, що українська мова  тоді стійко асоціювалася зі шкільною програмою і взятим звідти сільським побутом. Тому я зателефонував бабусі і попросив перевірити, чи вона пам’ятає Шевченка і що там далі, після «Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом»? Бабуся відповіла, що мені має бути соромно, взяла з полички «Кобзаря» і почала диктувати. Діля з басистом Котею (Костянтин Жуйков) тоді  цигарки на Росію переплавляли і якось їх  заарештували. Тому концепція склалася така: побут+чумаки+сіль+контрабас+прикордонник = невдача. 

Харківська частина журі  фестивалю  обрала інші гурти, але художній керівник «Рути»  Анатолій  Калениченко наполіг на тому, щоб до фіналу вийшов «Танок на майдані Конґо» в номінації «танцювальна музика». «Схоже на слобожанський базарчик», — сказав він тоді. 

Для пісні «Зроби мені хіп-хоп» спочатку Фагот  вигадав рефрен про Гриця з полуницею, потім я запропонував приспів. За день до відбіркового конкурсу, пісню зібрали до купи. Між іншим, спочатку в ній було три куплети. Четвертий про вуйка Мирослава з’явився вже потім. 

Приїхали до Києва, зупинилися у моєї тітки Тетяни. До неї на каву зайшла сусідка, дитяча письменниця Валентина Бондаренко. Ну, заодно і стала співавтором куплету про чекістські рильця. 

Для  «Зроби мені хіп-хоп» після «Червоної рути» ТНМК написали ще шість пісень.  Крім програми першого альбому гостей ювілейного концерту чекають ще чимало сюрпризів від класичного складу гурту. 

Текст: Іван Столярчук

  • Що: ТНМК – 21 рік альбому «Зроби мені хіп-хоп»
  • Коли: 6 грудня, 19.00
  • Де: Bel Etage Music Hall, вул. Шота Руставелі 16-а

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *