Вересень мистецький. Фінал

Вересень

Подій в останній тиждень вересня відбулося стільки, що зручніше писати про все разом. 

В п’ятницю святковала день народження #Nesterenkogallery – відкривши персональну виставку портрету Erm Wohol (я знаю його ім’я, але так він позначений на постері, а це важливо). Додам, що як на мене, він трішечки походить на Мартіна Фрімена, але це не точно. Але якщо автор свідомо залишається в тіні, можна концентруватися саме на картинах, що, безумовно, плюс… Що одразу кидається в очі, що це плідний та дуже протеїстичний художник, який полює одразу на багатьох стежках: від імпресіоністів та великого стилю (портрет художниці Катерини Білетіної) до концептуалістів.

Взагалі яскрава виставка з безліччю провокуюче  різноманітних робіт. Що дуже приємно, Nesterenkogallery перетворюється на центр зустрічі і спілкування художників різних напрямків; додам ще дуже вдалу та романтичну локацію в самому серці міста і – з днем народження!

В Культурному центрі Union  у концептуальній галереї Freedom_art.ua 28 вересня художник Сергій Ануфрієв провів авторську екскурсію своєю виставкою «Поза зоною» (триватиме до 10 жовтня). 

Важливо, що виставка являє собою цілісну концептуальну добірку нових робіт, присвячених комунікативній функції нових засобів спілкування. Телефон, каже художник, став для нас зовнішною  нервовою системою (плюс до центральної та периферійної, що ми мали завжди). Саме аналізу цього явища й присвячені яскраві сюрреалістичні роботи митця  (ну і як же без чайній церемонії, бо це вже традиція).

Те, що я б умовно назвала «місячник Ройтбурда» закінчився двома подіями: Одеська обласна універсальна наукова бібліотека ім. М. Грушевського та  Museum of Odesa Modern Art підготували для нас у суботуісторик мистецтва, професор Українського католицького університету Богдан Шумилович приїхав до нас зі Львову з лекцією «Не тільки маляр. Відео-арт та інші медіа в творчості Ройтбурда» — 100 слайдів та майже дві години інформативної доповіді. Як ми знаємо, на Заході Ройтбурд відомий переважно як автор цифрового мистецтва — саме такі його роботи були відібрані кураторами центру Помпіду та МОМА. Офіційно були заявлені дві теми, пов’язані з творчістю Ройтбурда – це використання loop, як форми відеоарту, та стосунки Ройтбурда з кіно. Але насправді ми вислухали майже всю історію взаємодії нових медіа і мистецтва з самого початку виникнення інструментів фіксації реальності: після цього можна було вже іншими очима глянути на відомий відео-проект «говорючого Гурвіца», котрий був представлений на виставці.

А одразу після закінчення лекції (Троїцька, 43) Museum of Оdesa modern art представив в Культурному центрі Union Фінісаж виставки «Олександр Ройтбурд. Теорема влади», де окрім власне робот Олександра ми побачили роботи сучасних митців — триб’юти Ройтбурду; дизайнерський унікальний одяг з аплікаціями та рисунками, що відсилають до ранніх робіт художника, а також малу пластику –  художню інтерпретацію образа Ройтбурда, смішні та зворушливі бюсти митця (теж з посиланнями на його власні роботи). В акції взяли участь зокрема Володимир Умма, Сергій Божко, Матвій Вайсберг, Ігор Гусев, Сергій Ануфрієв (він приєднався до учасників, просто піднявшись з мінус першого поверху, де проводив екскурсію власною виставкою), Денис  Недолуженко, Ольга Новак та Настя Мане, з якої власне й все й почалося… Взагалі робота по організації виставки Ройтбурда і супроводжуючим подіям була зроблена гігантська і як результат, ми маємо насичений місяць дискусій, розмов та лекцій, присвячених не тільки творчості та біографії власне художника та адміністратора, чия діяльність досі викликає різноманітну але завжди потужну реакцію, але й сучасних проблем мистецтва в Одесі і не тільки…

Текст: Марія Галіна

Підтримайте нас, якщо вважаєте, що робота Дейли важлива для вас

Возможно вам также понравится

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *