Працювати в офісі чи ні – ось питання для дискусії киян останній рік. Деякі компанії вважають, що продуктивність співробітників під час роботи вдома падає, деякі навпаки стверджують, що віддалено процеси стали більш налагодженими та додалася економія грошей за оренду.
До цієї дискусії сміливо може увійти такій формат, як коворкінг, що пропонує коллективний офіс у відкритому просторі з закріпленими та незакріпленими робочими місцями. У просторі пропонують також переговорні кімнати, кухню, місця для відпочинку тощо. Особливістю такого формату є те, що будь-хто – чи то компанія, чи то окрема людина може винайняти собі робоче місце як на короткий, так і на довгий термін. Також безумовною перевагою є те, що у коворкінгу можна налагоджувати зв’язки, знайомитися та надихатися на роботу, адже формат відкритий.
Ці гнучкі робочі простори діляться на три категорії: форматні мініофіси та коворкінги, неформатні, такі як антикафе та колівінги, та спеціалізовані, такі як IT-акселератори тощо.
Варто зазначити, що коворкінги наразі є виходом із ситуації для людей або компаній, що не хочуть працювати вдома, проте й офіс винаймати в кризовий час не наважуються. Так, можна орендувати робоче місце в коворкінгу, що розташований неподалік від дому.
Що стосується ціни, то вартість робочого стола, наприклад, у коворкінгу Creative State of Senator (вулиця Московська, 32/2) стартує від $250 на місяць. А в коворкінгу Anthill Space, що розташований на вулиці Миколи Василенка, 7, робоче місце обійдеться від $110 на місяць. Такий само тариф – від $110 на місяць і в просторі The Space, що розташований на вулиці Попудренка, 1А.
Поширення формату коворкінгів в Україні й зокрема в Києві припало на 2018-2019 роки. Так, на кінець першого півріччя 2020 у Києві працювало 53 об’єкти сукупною площею 86 600 м2, з них 23 000 м2 – нові, відкриті на початку 2020 року.
Раніше головними орендарями таких просторів були фахівці сфери IT. Наразі й інші компанії розглядають такий формат офісу. Наприклад, у коворкінги почали переходити банки, юридичні, аграрні компанії тощо.
Звісно, і на цей сектор бізнесу припало випробування пандемією коронавірусу, але завдяки своїй гнучкості їм вдалося втримався на плаву, та навіть спіймати хвилю. Так, оператори коворкінгів надавали знижки та бонуси своїм орендарям, деякі навіть доставляли меблі з коворкінгу та їжу додому. На що не підеш заради задоволеного клієнта?
- Обширну статтю з круглого столу «Коворкінги на підйомі» експертів сегмента читайте на сайті видання Commercial Property.
- Источники фото: Creative State of Arsenal, Creative State of Gulliver