Capella Cracoviensis – вокально-інструментальний колектив із Кракова, хор і оркестр, який спеціалізується на виконанні старовинної музики в традиціях автентичного відтворення партитур.
Крім бароко і ренесансу, в їхньому репертуарі є й сучасна музика. Ці дві сфери загалом дуже часто поєднуються в різних контекстах, очевидно тому, що між ними, як не дивно, багато спільного.
Капела існує від 1970 року. У Польщі це доволі знаний колектив, який є постійним учасником міжнародних фестивалів старовинної музики (тільки в Кракові їх проводиться декілька щороку), співпрацює із такими зірками бароко як Емма Кіркбі, Марк Мінковскі, здійснює сценічні постановки камерних опер. Щасливий той, хто має у своїй колекції студійні аудіо-альбоми ансамблю. Один з них присвячений творчості Марка-Антуана Шарпантьє та Жана-Батіста Люллі, а інший – мотетам Йоганна Себастьяна Баха.
У Києві краківчани виступлять не в повному складі, приїдуть лише вокалісти – камерний хор із дванадцяти осіб.
Відповідно складено й програму. Прозвучать мотети Міколая Зелінського, який вважається одним із найбільших у Польщі майстрів Пізнього Відродження. Цікаво, що на початку XVII століття упродовж кількох років Зелінський працював органістом і диригентом капели архієпископа Войцеха Барановського у Львові.
Ми почуємо також «Курпські пісні» Кароля Шимановського, який, між іншим, теж мав відношення до України (народився в селі Тимошівка на Черкащині, навчався в музичній школі Густава Нейгауза у Єлизаветграді).
А обрамленням програми стануть вокальні мініатюри живого класика естонської музики Арво Пярта – Nunc dimittis, «Плач оленя», «Жінка з алебастровою шкатулкою» та інші.
Диригент – Ян Томаш Адамус. Це людина, яка свого часу керувала кількома фестивалями давньої музики в Польщі, є професійним органістом і клавесиністом, а ще Ян Томаш якось ініціював виконання мадригалів Клаудіо Монтеверді в одному із барів Кракова.
Текст: Олеся Найдюк
- Що: Концерт старовинної і сучасної музики
- Коли: 27 вересня, 19.00.
- Де: Національна філармонія України