«Блакить» ком‘юніті FUSION

FUSION

Вітаємо, в Україні запускається новий незалежний лейбл сучасного джазу No Time For Swing від команди FUSION. Вчора, 19 березня, в CLOSER пройшла презентація першого релізу лейблу – збірки «Блакить». До неї ввійшли джазові варіації на народні українські пісні.

«No Time For Swing – лейбл, до якого ми йшли довгий час і навіть війна не зупинила нас. У проєкті FUSION ми змогли познайомити та обʼєднати українських молодих і талановитих музикантів, створили простір для колаборацій. Наша команда запускає лейбл, щоб показати, що таке сучасний джаз в Україні», – розповідає співзасновник FUSION Аким Карпач. Kyiv Daily продовжує питання…

Розкажіть про учасників лейбла.
Акім Карпач:
Найближчим часом ми фокусуємось на артистах і складах, які сформувались під час діяльності FUSION, але список імен поки формується.

Міша  Бірченко: Перших учасників лейблу ми анонсуємо згодом, але спішу запевнити, що це будуть дуже круті і свіжі обличчя, які в найближчі роки змінюватимуть вектор культури загалом. Більшість учасників нашого лейбла будуть артистами які так чи інакше сформувалися під впливом активності ком‘юніті FUSION.

З кого, з чого почалося це об’єднання?
Акім:
Ми з FUSION розвивали київську/українську інструментальну сцену молодого джазу понад протягом 4 років. Це виросло в часи ковіду і війни з маленьких джемів на 60 людей до 500 людей за подію. За цей час музиканти знайомились і колаборувались. Хтось встиг сформуватись за цей час у склади, чи як артист, і випускає свою музику. Ми хочемо допомогти у розвитку деяким артистам і далі, хочемо робити це в Україні і закордоном, тому і вирішили зробити свій лейбл. Ідея лейблу почала розвиватись ще роки три тому, коли на джемах почали формуватись склади і ми побачили, що їх хочуть слухати.

Міша: Ідея заснування лейблу органічно вийшла з першопочаткового мотиву нашої команди розвивати локальну сцену сучасних жанрів джазу, хіп-хопу та р’н’б. З самих перших джемів FUSION ми ставили перед собою ціль – створити середовище для крутих музикантів з неочевидним смаком в музиці, в якому вони зможуть комфортно себе почувати і творити нову музику разом. Нас захоплює сама суть спостереження за цим процесом, особливо на джемі, де музика «твориться в моменті».
Відчули, що «пора запускатися» коли наш друг Ігор Кириленко (Hidden Element), послухавши барочну версію на Гімну України від Міші Менделенко, запропонував зробити збірку джазових варіацій на народну творчість від наших музикантів. Насправді, ми вже більше року робили невеликі кроки до запуску, збираючи треки від нашого ком’юніті та обмірковуючи, що з цим можна зробити і як ми можемо бути корисними для артистів нашої сцени. Ось нарешті сталося.

Як і хто відбирав пісні для джазової обробки?
Акім:
Ми дали артистам повну свободу в виборі матеріалу з єдиною умовою – це має бути переосмислена народна творчість. Кожен з музикантів вже й так був в процесі глибшого вивчення свого коріння в фольклорі тому все сталося дуже органічно.

Що дізналися, відкрили в них для себе виконавці.

Міша: Під час записів інтерв‘ю з учасниками зібрки ми задавали музикантам це питання і відповіді очікувано були різними. Хтось дійсно переусвідомив своє ставлення до фольклору і тепер імплементує його в свою творчість, а хтось свого ставлення не змінив і ставиться до використання народної творчості з обережністю, до чого я ставлюся з розумінням. Музиканти, композитори й митці загалом – це резонатори суспільства, як би це банально не звучало, і вони знаходяться в тому самому «трансферному» періоді, де змінюється наше ставлення до минулого, стається щоденний розрив шаблону й ми пробуємо усвідомити, що робити з цим досвідом.

Я особисто дуже уважно слідкую за активністю Ярини Сізик з формації ЩукаРиба і не встигаю вражатися, бо вона проактивно ламає купу нав‘язаних совєтським союзом шаблонів про народну творчіть, фольклор і традицію одягу з такою інтенсивністю, що іноді мені здається, що я абсолютно нічого не знаю про правдивий спадок своєї країни. І це все до того, що я вважаю виправданим використовувати фольклор з обережністю, бо завжди є ймовірність несвідомо просувати зовсім не те, що ти хотів.

Питання про плани — що у планах об’єднання?
Акім:
В цьому році ми фокусуємось на розвитку лейблу і розвитку артистів – хочемо ще сильніше розвинути і розширити сцену сучасної інструментальної музики. Найближчим часом розширюємо свою діяльність – будемо випускати музику, працювати з відео, розширювати також програми заходів.
ФОТО: Акім Карпач

_________________
Ком’юніті FUSION було створено з метою об’єднати молодих музикантів Києва, надати їм простір для зустрічей, колаборацій, дослідження та розвитку культури сучасних джазових напрямків. За чотири роки свого існування джеми та івенти FUSION перетворилися на дещо більше – середовище, об’єднане бажанням дати поштовх українській джазовій та хіп-хоп культурі. 

«Ми хочемо, щоб люди припинили асоціювати поняття джаз із 30-40 роками ХХ століття, смокінгами та Let My People Go Луїса Армстронга. З цього часу в жанрі відбулися стрімкі зміни і наш проєкт – яскравий приклад. FUSION – це те, як поняття «джаз» сприймається в очах нового покоління музикантів. Вони вільні від жанрових рамок та стандартів, поєднуючи стилі та форми, переосмислюючи сам термін «джаз». Наш проект – це об’єднання музикантів нової хвилі джазу та слухачів, яким цікаво поринути у цей світ», – організатори FUSION.

Підтримайте нас, якщо вважаєте, що робота Дейли важлива для вас

Возможно вам также понравится

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *