Чуттєві структури: пошуки взаємодій

Патриція Півош

Взаємозв’язок звуку й руху в контексті новітнього візуального мистецтва — навіщо, для чого та для кого?  Відповіді на ці та ряд інших питань будуть шукати представники трьох галузей сучасної культури в рамках прем’єрного відеоперформансу-нанодрами «Żywy pokój» та дискусії «Перформативні практики сьогодення: як трансформується нова музика в сучасному мистецтві?».

Партнерський захід українських Kyiv Music Fest, Ars Teteriv Stage та польського Instytut Adama Mickiewicza  відбудеться за участю художниці, медіа-артистки Патриції Півош (Польща), хореографки, перформерки Ольги Кебас та композиторки, саунд-артистки Яни Шлябанської.

В 2019 році Патриція Півош в рамках ювілейного Kyiv Music Fest презентувала аудіовізуальну персональну виставку в Інституті проблем сучасного мистецтва, музику до якої створювала Тетяна Хорошун. Протягом останніх років, окрім зарубіжних композиторів, польська художниця плідно співпрацює з українськими композиторами. Зокрема, останній проєкт «Czujące Struktury. Podróż autopojezy» був створений спільно з Яною Шлябанською, Тетяною Хорошун, Андрієм Мерхелем, дуетом GUMA та Марчіном Бараном.

Подорож автопоезії — це світ, що призупинений десь між реальним і віртуальним відчуттям дійсності. Він проникає в обидві сторони, але має свій окремий характер, спосіб спілкування, розвитку та вираження. Проєкт був сформований необхідністю заповнити порожнечу, створену вимогою оцифрування культури. Це пошук способу представлення мистецтва, що має матеріальну форму із застосуванням цифрових інструментів.

Підготовка мультимедійної виставки, яка є результатом досліджень, включених у дисертацію Патриції Півош стосується питань, сильно позначених перформативним елементом, що є ключовим для створення т.зв . «чуттєвих структур». Це простір, де твір мистецтва та глядач є невід’ємною частиною однієї мистецької ситуації.

Патриція Півош

В епоху пандемії напрямок дослідження художниці разом зі співтворцями був зміщений на розвиток виставок, які можуть функціонувати в тісному контакті з реципієнтом, зберігаючи при цьому необхідну дистанцію. Це спричинило розширення виставкового дизайну за допомогою інтерактивних Інтернет-засобів та нових медіа. Питання Півош наразі полягає в тому, чи має художній твір, що позбавлений матеріальної форми, фізичного розташування, особистого контакту з одержувачем, шансу бути «свідомим»? Отже, чи можемо ми досягти емоційного зв’язку з цілком віртуальним твором мистецтва?

Загалом, у своїх художніх пошуках Патриція зосереджена на людині, його стані в сучасному світі. Один з головних пріоритетів досліджень: зв’язок тіла і духу, вплив стану розуму на наше тіло. Вона візуалізує те, що залишається невидимим, показує відтворене обличчя «нової людини», використовуючи перероблені джерела. Художниця створює перформанси та людські інсталяції, скульптури, тактильні об’єкти і костюми. В полі зору — багатопрофільна діяльність, твори мистецтва, що стимулюють всі органи чуття.

Діяльність Патриції Півош в Україні включатиме відео-арт, музику, qr-коди досліджень. Короткометражні фільми є результатом колективної практики з міжнародними танцюристами, українськими композиторами та художниками з Познані. Заплановані заходи спрямовані на об’єднання різних сфер: візуального мистецтва, музики, танцю та міст: Київ — Житомир — Познань. Елементи виставки можна знайти як у просторі Музею космонавтики у Житомирі, так і у новому культурному «Український простір «Інтеліґенція» в Києві за адресою: вул. Воздвиженська 60-В (вхід зі сторони Андріївського узвозу).

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *