Check-out

Пізній check-out. Kinder Album

До 25 травня у Щербенко Арт Центрі триває персональний проект провокативної художниці Kinder Album під назвою «Пізній check-out». В експозиції авторка втілила тривожну атмосферу готельного номеру за допомогою живопису та скульптури. 

Kinder Album – це анонімний проект львівської художниці, який розпочався 2012 року у Facebook. Важливою складовою її творчості є відтворення власного досвіду і пошук меж особистого та відвертого. В рамках створеного образу авторка працює із живописом, фотографією, відео-артом, стріт-артом, інсталяцією тощо. Проекти Kinder Album часто взаємодіють із глядачем, примушуючи його чи то вступити в безпосередній контакт з об’єктами, або ж скласти пазл із окремих образів у єдину історію. «Пізній check-out» штовхає споглядаючого до конструювання власного перебігу подій, залежно від його особистісного сприйняття. 

Живопис та скульптура обрані Kinder Album для втілення проекту є інструментами, що фіксують час. Прагнення зупинити момент, що відбувається, характерне мистецькій практиці художниці. Власне, у назві виставки закладено темпоральну складову, що вказує на конкретний відрізок часу. Пізній check-out – це послуга готелю, що дозволяє постояльцю виселитись із номеру пізніше дванадцятої години дня за додаткову плату. Таким чином художниця дає вказівку на час ймовірних подій, що слугує підказкою у розкритті суті зображеного. 

Виставку формують вирвані образи із різних реальностей. Живописні полотна та скульптура не створюють цільної серії та не об’єднані спільним наративом – це лише натяки, які авторка пропонує до власного трактування. Експозиція побудована на діагоналях, що провокують глядача до прочитання окремих мотивів. Однією із найбільш очевидних є пара живописного полотна та об’єкту: ніж та посірілий відрізаний палець вступають в діалог із зображенням дівчини у забарвленій кров’ю ванній. Отримані тривожні асоціації не дають визначення подіям, що ймовірно відбулись, оскільки фрагменти, що пропонує художниця до зіставлення є частинами різних історій. 

Більшість втілених образів є автопортретами художниці, які кожен може приміряти на себе – особисті, буденні, загальнолюдські та потаємні. Крайня натуралістичність живопису межує із фантасмагоричністю, якої надає художниця зображеному. Вовки, що знаходяться у небезпечній близькості до дівчини у ванній, мертві папуги на зимовому подвір’ї – все це вселяє невизначений страх. Страх, який можеш застосувати до себе, але який є вторинним до страху авторки. 

Розрив між особистим та публічним, оголення власної персони й одночасне приховування себе втілилось в центральній роботі – Автопортрет. Kinder Album зображує себе у вигляді вкрай тілесної Венери Мілоської, яка є всього лиш відображенням в овальному дзеркалі, навколо якого дбайливо розвішані дитячі малюнки. Напівоголеність в оточенні особистих образів контрастує із відсутністю очей на обличчі. Таким чином художниця прагне одночасно встановити та усвідомити межі за які не допускає глядача. Можливо, в назві криється не тільки вказівка на готельний номер як місце та час подій, а також на бажання звірити отриманий досвід із досвідом глядача, усвідомити та перевірити себе.

Текст: Анастасія Олексій 

  • Коли: до 25 травня; 11:00 – 20:00
  • Де: вул. Михайлівська, 22В.


Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *