Постапокаліптична опера

Chornobyldorf

31 жовтня та 1 листопада у стінах Мистецького Арсеналу відбудеться прем’єра опери «Чорнобильдорф» / Chornobyldorf композиторів формації NOVA OPERA Романа Григоріва та Іллі Разумейка.

Це – багаторівневий культурологічний проєкт, для визначення якого композитори користуються терміном Умберто Еко «opera aperta». Він поєднує живу оперу (archaeological opera), віртуальну реальність (real virtuality opera), антропологічний музей та Інститут дослідження Чорнобильдорфської культури, який розпочне свою роботу в жовтні на другому поверсі Мистецького Арсеналу.

У процесі дослідження та конструювання культурного постапокаліпсису творча група здійснила кілька відео-археологічних експедицій. Вони охопили особливі постіндустріальні зони: Чорнобильську зону відчуження, узбережжя Каховського моря (навпроти Енергодарської АЕС) та Криворізький залізорудний басейн.

У рамках цих експедиції були зібрані цінні артефакти, що стали основою Чорнобильдорфського Антропологічного музею, а також записані відео-новели, що будуть складовою опери.

В опері використовуються нетипові та препаровані традиційні інструменти: мікротональна бандура та цимбали, альпійська цитра, гуслі, кантеле, морін хуур (монгольська народна двострунна віолончель), алгоритмічне фортепіано Rhea-player австрійського винахідника Вінфріда Рітча.

Музична мова опери базується на інтеграції фольклорного матеріалу Дніпро-Дунайського басейну (від Полісся до Адріатичного узбережжя Боснії) із мікротональною музикою та деконструйованими цитатами класично-романтичної епохи.

Стислий синопсис Chornobyldorf. Archaeological opera:

Нащадки людства, що пережили серію техногенних, епідемічних та кліматичних катастроф, будують постапокаліптичне поселення на руїнах атомної станції. Антифутуристичне суспільство далекого майбутнього намагається відтворити загублений високотехнологічний світ за допомогою реінтерпретації універсальних міфів та археологічних перформансів-ритуалів, інструкції до яких вони знаходять у «Чорнобильдорфському кодексі», химерному трактаті пост-атомної доби. Універсальні знаки та символи, вчергове інтерпретовані неправильно, поступово розчиняються у білому шумі природи.

Разом з композиторами над постановкою працюють хореографиня Христина Слободянюк, художниця Катерина Маркуш (створення костюмів), знімальна група у складі операторів Дениса Мельника, Анни Сороколет та звукорежисера Андрія Нідзельського.

Артистичний склад виконавців поєднує в собі надзвичайно різних за бекграундом перформерів, серед них: співачка та фольклористка Сусанна Карпенко, унікальний носій чорнобильської традиції співу Олексій Заєць, актриса та співачка Марічка Штирбулова, солісти формації NOVA OPERA: Анна Кірш, Мар’яна Головко, Андрій Кошман, Руслан Кірш та Андрій Надольский, мультиінструменталіст Ігор Завгородній, танцівниця Марія Потапенко.

Особливі ролі у перформансі відіграють легендарний український поет Юрій Іздрик, та австрійська актриса Анн Беннент (через другу хвилю коронавірусу вона з’явиться у виставі у вигляді відео-аватару). Як перформери у  виставі діють хореографиня Христина Слободянюк і автори опери Роман Григорів та Ілля Разумейко.

Опера «Чорнобильдорф» (Chornobyldorf) створюється за підтримки Українського культурного фонду. Проєкт підтримує Європейський Союз за програмою Дім Європи.

Співорганізатором проєкту є Мистецький Арсенал. В його стінах творитиметься опера та відбудеться прем’єра – 31 жовтня і 1 листопада.

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *