Оркестр New Era Orchestra продовжує підкорювати нові зіркові імена: цього разу музиканти виступлять на одній сцені із Дайшином Кашимото, солістом та першою скрипкою Берлінської філармонії.
New Era Orchestra – чи не перший автономний український оркестр, створений у новому тисячолітті, що, по-перше, системно й доволі успішно концертує ось уже чотирнадцятий рік поспіль (з’явився у Києві 2007-го), а по-друге – цілеспрямовано й неухильно провадить власну культурну політику. Цей колектив вирізняється серед інших передусім своїми незвичними, часто несподіваними музичними програми, включаючи до репертуару твори, сказати б, нерепертуарні. Не дивно, що тут надають перевагу не так класичним шлягерам (що значно простіше із будь-якого погляду), як музичним новинкам, тоді як добре знані композиторські імена у програмах нерідко поступаються прізвищам малознаним. «New Era» першими в Україні зіграли низку прем’єр творів Джона Адамса, Філіпа Гласса, Джона Тавенера, Янніса Ксенакіса, Артура Маскатса та інших топових сучасних композиторів. Одна із «фішок» колективу – залучати до співпраці рейтингових, затребуваних на ринку світової музичної індустрії зарубіжних солістів-виконавців, тим самим розширюючи та утверджуючи й в Україні міжнародний майданчик для академічної музики. Джошуа Белл, Крістоф Зітцен, Ґотьє Капюсон, Сара Чанг, Моріс Штегер – це лиш деякі знакові імена з «архівного» концертного графіка оркестру.
Вочевидь, «отримати» згаданих чи подібних артистів у своїх ангажементах не так вже й просто. Зрештою, нічого б і не було без ініціативности, шаленої енергії, напору, харизми й особистого шарму та чару арт-директорки й незмінної диригентки оркестру, його Perpetuum Mobile Тетяни Калініченко. Від моменту заснування проєкту вона докладає серйозних зусиль для розвитку саме міжнародної стратегії колективу. Одним із результатів цієї роботи було запрошення українських музикантів 2018 року для участи у престижному музичному фестивалі «Septembre Musical in Montreux & Vevey» у Швейцарії, де вперше, починаючи від 1946-го (року заснування фестивалю) було представлено Україну.
Концерт New Era Orchestra із Дайшином Кашимото спочатку було заплановано на грудень минулого року. Це збігалося зі всесвітнім святкуванням 250-річного бетховенського ювілею (у програмі японця – Друга симфонія та Концерт для скрипки з оркестром Людвіга ван Бетховена). Втім, пандемія, карантинні обмеження й обумовлені ними закриття кордонів внесли свої корективи.
Кашимото – беручкий і напрочуд вправний скрипаль із блискучою європейською музичною освітою. Мабуть, достатньо буде сказати, що він є учнем легендарного педагога Захара Брона у Любекській музичній академії (Musikhochschule Lübeck). Професор Брон в одному зі своїх інтерв’ю згадує своє перше враження від зустрічі на початку 1990-х із японським хлопцем: «Він уже навчався в Джульярдській школі у Нью-Йорку, але був визнаний профнепридатним. Я його взяв, ми почали займатися. В 1996 році цей хлопчик, Дайшин Кашимото, отримав першу премію на конкурсі імені Лонг і Тібо в Парижі, а тепер він – перша скрипка Берлінського симфонічного оркестру».
Експресивну, проте досить точну оцінку грі Кашімото, коли той виконував Баха, дала одна критикиня-блогерша: «Було відчуття, що схопив за горло і не відпускав до кінця».
Поєдинок Кашимото із Бетховеном обіцяє бути куди-більш захопливим.
Текст: Олеся Найдюк
- Що: концерт New Era Orchestra, соліст – Дайшин Кашимото (скрипка)
- Коли: 20 жовтня, 19.00
- Де: Національна філармонія України
- Текст: Олеся Найдюк