Комедії, історичні драми, байопік і проблеми сучасності

Нове німецьке кіно

27-й щорічний фестиваль «Нове німецьке кіно» почнеться в Києві 7 жовтня. Він проводиться Goethe-Institut в Україні спільно з компанією «Артхаус Трафік», в цьому році в програму фестивалю увійшли сім фільмів. Серед них хіти Берлінале, Канн, а також стрічка, знята в копродукції з Україною.

ПОГАНИЙ СУСІД

Берлінський район Пренцлауер Берґ. Під кінець цього літнього дня нічого більше не буде так як раніше. Герой трагікомічного сценарію ні про що не здогадується, розбещений успіхом: лофтова квартира, шикарна як і його дружина, діти під надійною опікою няні. Все йде гладко, білінгвально, усе готове для чартеру на кастинґ, де німецько-іспанському акторові світить роль у стрічці про супергероїв. А той другий, як стає зрозуміліше кожної хвилини, довго чекав цього моменту – невдаха возз’єднання, жертва джентрифікації у колишньому Східному Берліні, постійно забутий береться мститися. І його мішень – Даніель. 

ХІД КОРОЛЯ

Екранізація класичного твору Штефана Цвайґа: під час круїзу з Нью-Йорка до Буенос-Айреса простий юрист вступає у шаховий поєдинок з гросмейстером і на подив усіх присутніх легко перемагає. Гра викликає спогади, і у ретроспективі стає зрозуміло, звідки такі надзвичайні знання у простого любителя шахів: ув’язнення і тортури нацистів у Відні 1938 року він переніс завдяки книзі про шахи, в якій він вивчив найскладніші ходи, відтворюючи їх у своїй голові. 

ФАСБІНДЕР

На основі окремих епізодів стрічка висвітлює життя і творчість Райнера Вернера Фасбіндера, безсумнівно найважливішого кінорежисера Німеччини за останні 50 років, який поляризував як у роботі, так і у приватному житті. Фільм показує геній Фасбіндера, дошкульні образи, яких він завдав своєму оточенню через запеклість у роботі, а також пошуки любові, що керували ним упродовж життя, в стилізованих, театральних декораціях, від ранніх спроб до перших успіхів і до приватних трагедій,наркозалежності й ранньої смерті у 1982 році. Режисер Оскар Рьолер надає своїй біографічній картині естетики фасбіндерівського космосу. 

СУПЕРНИК


Після смерті бабусі в українському селі немає нікого, хто б попіклувався про 9-річного Романа. Його мати Оксана працює нелегальною доглядальницею у Німеччині. Сховавшись у вантажівці, Роман їде до неї, але Оксана не сама. Вона живе з вдівцем Ґертом Шварцем. Починаються драматичні стосунки у трикутнику, визначені залежністю, любов’ю та ревнощами. Потім Оксана раптом захворіває, і Ґерт кладе її у клініку без документів. Боячись поліції, Шварц разом з дитиною тікає у віддалений літній будинок. Починаються обережні спроби порозуміння. Після навчання стрільбі Шварц здобуває прихильність Романа, хоч та ще поєднується з недовірою. Під час гри Шварц помирає від інсульту. Роман опиняється сам на сам з трупом, у покинутому місці та чекає повернення мами. 

КЛЕО

“Або ти залишаєшся тут, і нічого не трапиться. Більше ніякого болю. Просто нічого. Або ти повергаєшся на чортову гору, і все може статися. Все, що завдає болю, але й усе, що гарне. Тобі треба лише вирішити.” Багатство його ідей нестримне як і вміле використання оригінальних візуальних ефектів, після короткометражних фільмів “Носоріг у галопі” та “Берлін Метаноя” Ерік Шмітт представляє своє перше художнє кіно. Знову головну роль грає Берлін. Мова йде про душу міста, чия багата на події історія відмотується назад до самого зародження. Духи берлінських легенд розбризкують своє знання, тоді як Клео у відчаї намагається усунути зі свого дитинства удари долі. Легендарні скарби віщують надію. Разом з трьома дивакуватими, але симпатичними супутниками вона вирушає на пошуки через усе місто, час та світ власних почуттів.

ЕКОЦИД

2034 рік: наслідки кліматичної катастрофи драматичні. Посуха та повені знищують основи життя мільйонів людей. Після третього штормового урагану поспіль Гаазький міжнародний суд евакуюють. У тимчасовому приміщенні в Берліні кліматична катастрофа стає предметом судового розгляду. Дві адвокатки представляють 31 країну глобального Півдня, що приречені на занепад без допомоги світового співтовариства. Вони піднімають питання про відповідальність, вимагають відшкодування збитків та права природи на недоторканність, щоб забезпечити своє власне виживання. Чільні представниці та представники політики і промисловості викликаються як свідки. Суд має вирішити, чи притягнути до відповідальності німецьку політику за провал у захисті клімату, створивши тим самим прецедент. 

ФАБІАН АБО ПОХІД ДО СОБАК

  • Німеччина 2019-2021, 186 хв.
  • Режисер: Домінік Ґраф
  • 10 жовтня

Берлін 1931 року: місце між суборендою та підпільним світом, де борделі під вивісками ательє, на вулицях безчинстують нацисти, а в Бабельсбергу мріють про “психологічне кіно”. Життя кипить як у казані, суспільство бродить, розкладається. Дипломований германіст Якоб Фабіан поки має роботу, цілими днями складає рекламні тексти, а ночами вештається ексцентричними закладами міста разо зі Штефаном Лабуде. Його товариш – який пізніше зізнається, що провалився у “з предметів життя і професія” – шибайголова, весь у комунізмі та сексі, а Фабіан зберігає тверезість і дистанцію. Він чекає “перемоги чемності”, насправді не вірячи у це. Лише кохання до Корнелії сіє сумніви у його іронічному фаталізмові. Вона стає маяком у його розхристаному життя. 

Фестиваль проходить у Києві з 7 до 13 жовтня в кінотеатрі «Жовтень», посилання на квитки інформації про фільми.

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *