Лятошинський-125

Тетяна Журавель

Цього року Україна відзначає 125-річчя композитора Бориса Лятошинського. На фестивалі мистецтв Bouquet Kyiv Stage на його честь пройде музичний маратон «Лятошинський Гала», присвячений фортепіаннiй, камерно-інструментальнiй та вокальнiй музицi композитора. Артисти, які візьмуть участь в цьому маратоні відповідають на питання: «Що значить для вас Борис Миколайович Лятошинський?» відповідає співачка Тетяна Журавель.

Що для мене Лятошинський? 

Це зустріч зi собою. Це подорож всередину себе, відкриття себе і свого внутрішнього світу через захват тонким естетизмом його музичного переживання поетичного тексту. Проживши цей захват, ніколи не залишаєшся таким, як до того.

Мене зачаровує його символізм, коли емоція передається не буквально, а через мистецьку метафору. Переживаю це особисто як сходження, як дотик до справжнього, що робить моє життя, в Хайдегерівському розумінні, «присутнім». 

Вишуканість його музичної мови – це особливий трепет, мінливість, інколи мерехтливість гармоній, плинність і нестійкість, використання ним регістрів, тембрів в поєднанні зі словом та голосом змушують «зазирати» в свої потаємні глибини душі і провокують на нові відкриття себе.

Як я прийшла до Лятошинського?

Лятошинський завжди присутній в житті українських музикантів з дитинства, з самого початку навчання, але часто залишається далеким і незвіданим, чужим. Для мене завіса привідкрилась вже після випуску з консерваторії, коли я більше захоплювалась західноєвропейською музикою, і шукала щось подібне в українській. Поталанило знайти ноти романсів 20-х років Бориса Миколайовича (на слова китайських поетів). Так розпочалась моя подорож по його вокальній творчості, яка згодом переросла в справжнє захоплення. З досвідом, і життєвим, і музичним , для мене розширюється спектр його образності і засобів виразності, і кожного разу , коли звертаюсь до його романсів, намагаюся впіймати щось оте невловиме, ідеальне, неможливе… З його музикою це можливо.

Місячні тіні. Чотири романси для високого голосу і ф-но, тв. 9 (1924)

  • №1 «И месяц белый» на сл. П. Верлена [пер. В. Брюсова]
  • №2 «Прелюдия» на сл. Ігоря Сєвєрянина (11 березня 1924 о 4 год. ночі)
  • №3 «Новолуние» на сл. К. Бальмонта (8 березня 1924 о 2 год. ночі)
  • №4 «Исчезновение луны» на сл. О. Уайльда (21 березня 1924 о 2 год. ночі)

[пер. П. Потьомкіна]

_________________

Два романси для високого голосу і ф-но на сл. П.-Б. Шеллі, тв. 10 (1924)

  • №1 «Мечты в одиночестве вянут» [пер. К. Бальмонта]
  • №2 «Луна» [пер. К. Бальмонта]

Чайка для високого голосу і ф-но на сл. К. Бальмонта, тв. 11 (1924)

_________________

Три романси на вірші старовинних китайських поетів, тв. 17 (1925)

[пер. Ю. Щуцького]

  • №1 «Старинное» на сл. Цуя Гофу
  • №2 «У яшмовых ступеней» на сл. Лі Бо
  • №3 «Поток, где поет птица» на сл. Вана Вея

Виконують:

  • Тетяна Журавель, сопрано
  • Євген Громов, фортепіано

Куратор проекту Євген Громов

Лятошинський Гала прозвучить на Bouquet Kyiv Stage 21 серпня

Програма та розклад Фестивалю тут.

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *