Музика березня

Музика березня

Радіо Ісландія представляє на Kyiv Daily головні музичні події місяця: класична музика і музичний театр на березень. Чотири концерти, дві опери, два одноактні балети.

Десятки концертів класичної музики щомісяця. На які піти і не розчаруватись, знайти щось нове, або просто не загубити відчуття руху. Які обрати? Це навіть складніше, ніж з новими серіалами «Нетфлікса», але з разом з цинізмом, скептицизмом і здоровими лінощами, список обов’язкових концертів різко скорочується. Ось як він виглядає.

Концерти

Музика Сильвестрова і Франца Шуберта

Від професійних снобів ви вже чули, що Сильвестров «пише однакову музику». Що ж, ось і нагода перевірити, а ще набратись нахабності і спитати про це у самого композитора: після концерту заплановане спілкування з Сильвестровим. Модератор бесід: Костянтин Сігов.

А якщо серйозно, тут все просто: коли бачиш афішу концерту з музики Сильвестрова, на якому буде присутній автор – потрібно йти.

Музика Вікторії Польової

  • Четвер 5-го, 19:00
  • Національна філармонія
  • Музиканти: Антоній Баришевський і «Віртуози Києва»

Музика Вікторії Польової – це про комбінації ДНК людського духу вписаних у божественну матерію всесвіту.  До речі, це один з тих нечастих випадків, коли матерія концерту у філармонії сформована з музики одного сучасного українського композитора. Тішить. А ще, у концерті прозвучить світова прем’єра композиторки – твір «Проповідь рибам». Екзегетом виступить Антоній Баришевський.

Камерні твори Йоганнеса Брамса

Шаблонно, але ніде правди діти. Номінально це подія екстра-класу. Одні з найкращих українських солістів і віртуозна камерна музика Брамса – це як матч англійської прем’єр ліги, який випадково провели у Києві. Безумовно вартий уваги концерт.

Фортепіанна музика Бетховена

  • Четвер, 26 березня о 19:00
  • Дім «Майстерклас»
  • Музиканти: Євген Громов

Проповідник малознаного українського авангарду Євген Громов у віртуозно (як завжди) сформованій програмі-гіпертексті розповість свою історію Бетховена, вихопить його крізь твори окремих років і сформує його новий образ, сучасника. Принаймні, хочеться прийти, почути і повірити.

Музтеатр

Коли я думаю про сучасний балет в Києві, я в першу чергу думаю про балетну трупу Раду Поклітару. Київ Модерн Балет, явище унікальне, як для Києва та й для України загалом. Кожна постановка дивує, вражає та залишає приємний післясмак почуттів, емоцій та вражень від побаченого на сцені. В березні  трупа дає три вистави. Пропоную звернути увагу на два одноактні балети 5 березня. Перша, комедійна «In pivo veritas» поєднує в собі, здавалося б непоєднуване – ірландську народну та музику доби бароко, модерну та народну хореографію з елементами класичної. Експеримент Поклітару вдався на 100%, вистава легка та весела. Другий балет, на відміну від першого, розважальним не назвеш. Балет створений на основі сюжету оповідання Фіцджеральда «Загадкова історія Бенджаміна Баттона», на музику Олександра Родіна. «В гору по річці» розповідь про людину яка йде проти течії, про взаємодію людини з оточуючими, про втрачені шанси, про бажання все змінити та про марність цих зусиль. На мій погляд це найсильніша постановка Поклітару за останні роки, прем’єра якої відбулася у 2017 році.

«Дон Карлос» називають однією з найкращих в творчій спадщині Джузеппе Верді.  Сюжет опери переносить нас в часи католицької Іспанії 16 століття, де панувала Інквізиція. Верді використав для лібрето однойменну драму Фрідріха Шиллера, та створив емоційну, динамічну та глибоку музичну драму про таємниці мадридського двору. На київський сцені ця опера привертає увагу масштабністю видовища, вдалим та яскравим сценографічним рашенням, а також виконавчим складом. Участь зірок оперної трупи Алли Позняк, Тараса Штонди та  кращого сопрано української оперної сцени, легендарної Людмили Монастирської, робить цю подію must visit. 

Столична публіка, здається, вже звикла до практики київської опери запрошувати в репертуарні вистави зірок світової балетної та оперної сцени. Останнім часом кількість таких вистав збільшується, що починає викликати подив, але… в березні хочу звернути вашу увагу на оперу Чайковського «Євгеній Онєгін», в якій партію Ленського виконає соліст Гамбургської опери, киянин, випускник київської консерваторії, тенор Олексій Пальчиков. У 2015 році Олексій увійшов в п’ятірку кращих молодих співаків світу Міжнародного конкурсу BBC Singer of the World. З 2017 року соліст в Гамбурзі, разом з тим має виступи на основних оперних сценах Європи. Про оперу я можу сказати тільки одне – це моя друга, поряд з Піковою дамою, улюблена опера Чайковського. Лірична, трагічна та неймовірна мелодійна. Однак, на мій погляд, київська вистава потребує оновлення. Постановка 1983 року вже не відповідає сучасним нормам та тенденціям оперного театру, але участь запрошеної зірки та солістів київської трупи Ігоря Євдокименка, Тетяни Ганіної та Ірини Петрової в союзі з геніальною музикою Чайковського, гарантують вам приємний та теплий недільний вечір в Київській опері. 

Вистава та склад виконавців можуть змінюватися. Детальна інформація на офіційних сайтах театрів.

Возможно вам также понравится

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *